NAV ingyenes online számlázó program

Azoknak akik eddig kézzel írták a számláikat és nem szeretnék a másik adóalany részére kiállított,  100 ezer Ft áfa tartalom feletti számlákat kézzel felvinni a NAV rendszerbe, azoknak kínálja a NAV az ingyenes online számlázó programját. A program használata nem kötelező. Ha a vállalkozás úgy dönt, hogy továbbra is kézi számlatömbben állítja ki a bizonylatokat, akkor az adatszolgáltatást manuálisan kell utólag megtenni.

Miután az onlineszamla.nav.gov.hu felületen megtörtént az elsődleges felhasználó regisztrációja, elérhető a számlázó program. Elsődleges felhasználó lesz, aki  ügyfélkapus hozzáféréssel és  képviseleti joggal kell rendelkezik az adott vállalkozáshoz. Másodlagos  felhasználót is meg lehet adni, akinek a jogosultságait lehet szabályozni.  Például az egyik ügyfelem engem másodlagos felhasználónak jelölt meg, hogy a könyveléshez le tudjam kérni a kimenő számláit.

A NAV online számlázó programjának használatát nem kell külön bejelenteni a SZAMLAZO nevű nyomtatványon. Azonban ahhoz, hogy a program küldje a számla adatokat a NAV szerverei felé, néhány műveletet el kell végezni. Először is az onlineszamla.nav.gov.hu regisztráció után létre kell hozni egy technikai felhasználót. A program által generált felhasználó nevet és a két kulcsot (XML aláírókulcs és XML cserekulcs) kell bemásolni a NAV online számlázó programjának – Beállítások/Technikai felhasználó adatai – részébe. Ezzel a lépéssel kezd el a számlázó program kommunikálni a NAV-val. A Beállítások menüpont alatt egy virtuális számlatömböt kell nyitni és kezdődhet is a számlázás. Lehet a programban partner törzset létrehozni, az értékesített termékeket illetve végzett szolgáltatásokat is rögzíteni a termék listában.   A NAV ingyenes online számlázó programjának előnyei mellett azonban a hátrányról is szólni kell. Ez pedig az, hogy a program válogatás nélkül minden számláról adatot szolgáltat a NAV felé, nemcsak a 100 ezer Ft vagy e feletti áfa tartalmú számlákról.

Fontos, hogy a NAV online számlázót internet kapcsolattal rendelkező számítógépen vagy akár mobil telefonon kell használni. Ha valami hiba folytán nincs internet elérésünk és a hiba fennállása eléri a 48 órát, akkor erről bejelentést kell tenni a NAV felé, elektronikus úton.

Kíváncsian tekintünk a hétfői munkanap elé, amikor már “élesben” kell állni a próbát, mind a vállalkozásoknak mind a NAV-nak.

 

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..